zondag 11 september 2022

CvB

Voor de vakantie liet ik een teamleider het verschil zien tussen het door mij thuis gebruikte papier en het papier van de kopieën die ik hiervan op school gemaakt had. Ik gebruik zelf papier dat niet-chloor-gebleekt en vrij van optische witmakers is (Mondi Bio Top 3). Hierdoor ietsje offwhite, maar wel een stuk minder milieubelastend, 100% recyclebaar en bio-afbreekbaar. De teamleider gaf mij te kennen dat deze persoon dat zelf ook liever anders zag, maar dat we afhankelijk zijn van de gezamenlijke inkoop door het gecentraliseerde bestuur: Openbaar Onderwijs Groningen.

Ik moet daar iedere keer dat ik een collega of mezelf zie kopieëren weer aan denken. En dat is de afgelopen weken echt ontstellend vaak - veroorzaakt door het verzaak van Van Dijk, de landelijke boekenleverancier. Het ontlokte bij een nieuwbakken collega al de vraag of deze kopieertijd mee was verrekend in het rooster en dat we daarom een 55- in plaats van een 60-minutenrooster hebben.

Van Houtenschool - 1931

Over het niet leveren vanuit het gecentraliseerde bestuur overigens een overdonderende stilte: ze zien gewoon niet dat we daarmee een slechte start maken in de klas, we veel tijd kwijt zijn aan het kopiëren en dat er tientallen pakken papier per school per dag doorheen gejast worden. Nee. In hun communicatie slechts juichberichten - over bijvoorbeeld de Borgmanschool en of we maar even willen stemmen zodat ze de Groninger Architectuurprijs binnen kunnen slepen. Eén van de scholen die voor de Borgmanschool verlaten is -de Van Houtenschool, een rijksmonument van Siebe Jan Bouma) hebben ze echter in een schandalig deplorabele staat achtergelaten.

Helaas heb ik geen ingang bij het CvB om dit soort zaken aan te kunnen kaarten. De bestuurders Akkelys en Herbert hebben wel aangekondigd dit jaar langs te komen - maar ik heb nog geen planning kunnen ontdekken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten