vrijdag 4 december 2015

Een maatcilinder van 380,5 g.

Practicum ThermoDynamica: warmteconstante bepalen van diverse vloeistoffen. Ergens wel gezellig, zo met de klas bezig. Ik ben alleen niet gelukkig met de gebrekkige warmteverdeling in de vloeistoffen: de dompelaar hing er vrij hoog in en er was geen manier om de vloeistof te roeren en als alle warmte bovenin de vloeistof ontstaat is er eigenlijk nauwelijks convectie.


StudieBegeleiding: daar heb ik toch eigenlijk elke keer de neiging om me te verzetten tegen dat socioblabla: via het afpellen van de schillen van een ui een analyse van je omgeving tot uiteindelijk je eigen ik.... Maar ja, ik was toen al moe - en nog uren te gaan.

Vakdidaktiek: O jee. Ik hoop niet dat m'n medestudenten me een betweter vinden, maar ik kan het gewoon niet laten om met m'n ervaring te koop te lopen. Ik wil ze graag te laten zien wat je als professional tegen kan komen en hoe je dat hoe je daar mee om kan gaan.

Capita ging vandaag over vloeistofdynamica. Best interessant, maar het gaat in Giancoli niet verder dan de mechanica. En natuurlijk Venturi, Bernouille, Torricelli en Archimedes.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten