donderdag 10 december 2015

Nick: student van de dag

Thermodynamica ging vandaag over entropie.

Het was een wat chaotische les: de docent kon geen orde houden. Oh jaa: te flauw. Maar eindelijk begreep ik wat Muse bedoelde met The 2nd Law ...

Studiebegeleiding was vandaag een lunchles: eigenlijk waren de lessen van de afgelopen tijd altijd gejaagd - er was simpelweg te weinig tijd. Mirjam wil het altijd niet alleen goed doen: zij is iemand die ons ook het goede voorbeeld wil geven ('practice what you preach'). Vandaar dat we nu meer tijd nemen - en daar een pauze voor inleveren. Vandaag hebben we de WPL4 nog eens in z'n geheel doorgenomen. Daarnaast de becommentarieerde versie van Joost's beroepsproduct. Een hele geruststelling: die interventies doe ik (bijna) aan de lopende band...

Vakdidactiek. De hoofdrol van vandaag was weggelegd voor Nick. Door een pechdag gisteren was ik aan een deel van m'n voorbereiding niet toegekomen, o.a. dus vakdidactiek. Gelukkig was er zowel op het gebied van ICT als op het gebied van literatuur een mooie invulling door Nick. Hoewel niet in mijn straatje van natuurkunde ben ik (weer) erg enthousiast geworden door een paar augmented apps: Elements 4D en Anatomy 4D. En zijn literatuur bij Will/Skill kende ik al (wil wel/niet en kan wel/niet) maar altijd goed om weer eens op gewezen te worden. Verder had Meine nog een paar goeie didactische tips n.a.v. licht(stralen): o.a. het redeneren vanuit de lichtbron of vanuit de eerste waarnemer (in tegenstelling tot het zijaanzicht van de 2e waarnemer)...

Capita: ik was er echt wel hoor. Maar voornamelijk fysiek. En uiteindelijk best wel veel meegekregen - maar het rendement van zo'n laat college is maar zo zo (schreef hij al gapend)...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten