woensdag 7 oktober 2015

Gomarus

Gisteren in het kader van een studiedag een bezoek gebracht bij studiegenoot Harmen in het Gomarus (tweetalig). Met veel plezier daar drie lessen bijgewoond.

De eerste en de derde waren lessen aan derde klassen die (net als ik) bezig zijn met een hoofdstuk over licht. En ik daar op z'n Lambrechtiaans tussendoor lopen, verdiepende vragen stellend. Ik merkte ook dat ik, net als Lambrecht, de didactiek (die overigens prima was) nog net wat scherper, net wat activerender kon stellen. Nu nog in m'n eigen lessen ook die helikopterview zien in te bouwen.

Wat ik opvallend vond in de les aan de tweede klas, was dat ze daar met een lastige formule bezig gingen (Q=mcdeltaT). waar in diverse sommen verschillende variabelen uitgerekend moesten worden. Lastig in de zin van: 4 variabelen, die delta en een aantal berekeningen met breuken. Daar kwam ook niet iedereen goed uit.

Ik was natuurlijk ook nieuwsgierig naar sectie-zaken: Ook zij hebben bij rapportvergaderingen de donkerste kolommen. En de verduistering in het lokaal is perfect geregeld:
Stevig en elektrisch (maar er zijn daar maar twee grote ramen).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten