donderdag 26 november 2015

Buurke (2)

Omdat hij een 9 op Quantum had. Top!

ThermoDynamica
Ik had scheef op de planning gekeken en bij het maken van de opgaven zat er weer een behoorlijk aantal tijdrovende uitzoekertjes bij. Het college van vorige week sloot af met enthalpie en Cp en Cv en daar gingen de vragen over - maar dan wel een stuk de diepte in. Maar nu lag het aan mezelf: ik had de opgaven van volgende week gemaakt. Wat er verder vandaag nog in het college zat: fasen en de wet van Hess.

Didactiek
Vandaag twee scheikundige cases: het kloppend maken van reactievergelijkingen en de eisen aan een verslag. Knuppel in het hoenderhok: waarom laten we een breuk als coëfficiënt niet gewoon staan? Het was me vorig jaar in 3V al opgevallen dat bij het uiteindelijk verdubbelen om zo'n breuk weg te werken er altijd in de vergelijking gekrast moest worden. En daar houd ik niet zo van. Daarna wordt er zo goed als altijd weer verder vermenigvuldigd met massa's of mollen, dus ik zeg: gewoon laten staan. Morgen op school nog maar weer eens aanslingeren want daar krijg je scheikundigen aardig mee op de kast :-D
Bij de verslaglegging van een practicum bleken tabellen en grafieken niet begrepen. Dus moet je ze daar beter op richten - al vermoed ik dat ook bij deze collega het niveau van de leerlingen niet altijd voldoende is.

Capita
..is verschoven naar volgende week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten