donderdag 3 september 2015

De eerste dag

... begon met QuantumFysica. Let vooral op de schrijfwijze: dat vindt de docent - Jan - prachtig. Hij vindt ook de 4 vergelijkingen van Maxwell de mooiste die er zijn.

...And let there be light.
Ik moet zeggen: zijn uitleg is goed volgbaar en zijn enthousiasme is aanstekelijk. Misschien moet ik nog even wachten met die tattoos van Newton en Einstein.


Les: zwarte stralers, de UV-catastrophe, de constante van Wien en die van Planck. En een kop koffie met Gerben.

Bij het Begeleidingsuurtje kwam ik er achter dat mijn (door mij) beoogde SLB-er geen inhoudelijke kennis van natuurkunde zal hebben... Gelukkig kon Dirk mij wel vertellen waarom 'Moderne Natuurkunde' dit jaar niet gegeven wordt. (Was een eerstejaars vak, maar vanaf dit jaar een tweedejaars). Het tentamen wordt wel gegeven. Moet ik maar even met Meine overleggen.

Hands-on bij Materiaalkunde & Technisch Ontwerpen. Ons groepje (met Carin, Ivo, Sjaak en Lucas) herkende de meeste materialen. Met dit groepje (zonder Carin) de 17e een presentatie geven over Metalen. En vervolgens een Workshop. Ze willen eigenlijk een laptop doorzagen, maar ik probeer ze over te halen met iets praktisch als een sap- of melkpak aan de slag te gaan.


Les: Eigenschappen van materialen via micro, meso en macro.
Even opletten of Dirk de ELO-cursus open zet.



Morgen krijgen de eerstejaars al de vrijstellingslijst ter ondertekening voorgelegd. Jan raadt me aan om Meine te mailen oftie die van mij donderdag wil meenemen of klaarleggen.

Oh ja - ik kon niet printen. Nog uitzoeken hoe dit (niet) kan.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten