vrijdag 4 september 2015

Vervelende voorvoegsels

In 2H vandaag een proef-SO gegeven over voorvoegsels. Basisschoolstof - op 4 vragen met mega, giga en micro na. Paniek! Hoe reken je mH om naar H? Tja, ik had dat uitgelegd aan de hand van het trappetje vanaf de kg. Die g, had ik uitgelegd, kun je door allerlei andere letters vervangen.
Het voorbeeld met de hoofdletter X was goed begrepen, dat had ik gecontroleerd. Maar ja, een H, dat is wat anders dan een X natuurlijk. Toch nog maar even op het bord gezet tijdens het SO: mH naar H, daar zou je voor de herkenbaarheid voorzichtig over de H's wel eens een g-tje kunnen zetten....

Daar werd het natuurlijk een stuk makkelijker van.

Toetsen innemen, weer uitdelen, nakijkblad erbij, nakijken, cijfer berekenen: wauw!
Eén voldoende. Een vijfeneenhalf. 12 kinderen met maar 1 of 2 goed. Van de 28 vragen welteverstaan. Ik ga me maar eens ernstig zorgen te maken. En de ouders meenemen in dat proces.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten