donderdag 24 september 2015

Vierde collegedag

QF
Dat was weer fraai: en mailtje dat we later zouden beginnen bleek niet voor ons bestemd. Lekker uitgeslapen, maar te laat dus. Ik leek niet veel gemist te hebben: er werden vrij veel opdrachten besproken die ik allemaal al gedaan had. En goed ook. Rest van de les ging over hoofdkwantumgetal (n), baankwantumgetal (l), magnetisch kwantumgetal (m) en spinkwantumgetal (m_s) en hoe dat het periodiek systeem verklaart. Toevallig net deze week een artikel op Hack-a-day over gelezen.

Studie Begeleiding
... ging vandaag over WPL3 en 4 met Mirjam en Nico. Nico is stagebegeleider. Uitleg over voorwaarden voor deelname aan WPL3 en 4. Was voor mij en Gerben natuurlijk weer bereinteressant, want je mag WPL-4 pas na het volledig afronden van je propedeuse doen. En daarvan wordt in de vierde periode nog een vak gegeven... Wel leuk dat Mirjam mijn andere blog als voorbeeld gaf. Belangrijkste uit deze les: het stageformulier dat via nico naar het stagebureau moet; een stagebegeleider op mijn huidige school (dat kan de coach van het Vd Grift-traject zijn, of bijv. de schoolopleider); de producten: Stagedossier en Beroepsproduct. Dat laatste is een geplande interventie.

En toen kwam het lange wachten. Gelukkig was ik niet de enige én had ik een stapel nakijkwerk mee. Een kopje thee bij een vriendin ging helaas niet door. Nog wat lesideeën uitgewisseld, waaronder deze film:

Om half vijf nog een gesprek met Mirjam. Zij kon een groot aantal hiaten en onzekerheden in mijn planning vullen. Topmeid: als ze het niet weet zoekt ze het gewoon meteen uit.

Capita Selecta werd vandaag door Meine gegeven. Op al de ingestuurde vragen bleek wel wat aan te merken. Best leerzaam. Volgende keer een vraag over Elektriciteit & Magnetisme. Moet goed te doen zijn, me dunkt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten