Ook de stap naar de r.c. en zelfs een raaklijn in het vt-diagram was voor hen geen bezwaar. Ik vermoed dat ze vorig jaar les hebben gehad van Hans of Inge.
Bij het DDU van een paar opdrachten viel het me op dat een groot aantal leerlingen zich niet aan de afspraken houdt m.b.t. de notatie (FIRE, formule, invullen, rekenen, eenheid) - zijn ze vorig jaar blijkbaar niet goed van doordrongen.
Helaas was de luchtkussenbaan geen optie omdat de dubbele timer van de passagetijden terug naar de leverancier is gestuurd. Ik heb wel een alternatief gevonden. Niet zo spectaculair, nl. een simulatie: http://www.thephysicsaviary.com/Physics/Programs/Labs/MeasuringPhotogateAccelerationPrelab/index.html
Volgende les het computerlokaal of de laptop-kar dus maar even reserveren.
Misschien combineren met een opdracht over de versnelling n.a.v. een simulatie van dezelfde maker: http://www.thephysicsaviary.com/Physics/Programs/Labs/GraphingOfMotionLab/index.html, waarbij een aantal versnellingen (of vertragingen) gevraagd kan worden: hondalike, lexuslike, volvolike etc.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten